推しごと議事録

推しは、いいぞ。

ダイナマイッッ

8月21日……

 

ダイナマイトオオオオオ公開!!!!

 

テンションが上がっています。少なくとも今日一日はDynamiteと過ごします。

いい曲…日本語字幕がついていることに感動…

そして、メンバーの言う通りなんとも元気のもらえる曲ですね💪🔥


 

今回は、やはりというか、プロの方すごいなぁという…

今回の実際の歌詞と公式の日本語訳を見ていて、ニュアンスのチョイスに感動したものが多かったので、自分のためにも作っておきたい!と思い、Dynamiteの英語・日本語歌詞まとめをここに納めます!二か国語同時に見たかった~!!という方がいましたら、ぜひご活用くださいませ😊

 


 

MVはこちらから↓


BTS (방탄소년단) 'Dynamite' Official MV

 

 

以下、MVに公式についている歌詞とその和訳になります。

 

 

[JUNG KOOK]

Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜 僕は星の中にいるから


So watch me bring the fire and set the night alight

僕の火花でこの夜を明るく照らすのを見守って


Shoes on get up in the morn

朝目覚め 靴を履いて


Cup of milk let’s rock and roll

牛乳一杯 さあ始めよう


King Kong kick the drum rolling on like a rolling stone

キングコング ドラムを叩いて 転がる石のように思いっきり


Sing song when I’m walking home

家に帰るとき歌を歌うよ


Jump up to the top LeBron

高く飛び上がる まるでLeBron


Ding dong call me on my phone

ディンドン 電話ちょうだい


Ice tea and a game of ping pong

アイスティ―とピンポンゲ―ム

 

[RM]
This is getting heavy

段々高まる熱気


Can you hear the bass boom, I’m ready

鳴り響くベ―ス聞こえるかい 僕は準備完了


Life is sweet as honey

人生は甘いハチミツのよう


Yeah this beat cha ching like money

このビ―トは豪奢な音がする

 

[J-HOPE]
Disco overload I’m into that I’m good to go

ディスコ過熱 ハマる一方 行こうぜ


I'm diamond you know I glow up

僕はダイヤモンド 僕の輝きは既知のこと

 

[RM]
Hey, so let’s go

 

[JUNG KOOK]
Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜 僕は星の中にいるから


So watch me bring the fire and set the night alight

僕の火花でこの夜を明るく照らすのを見守って

 

[JIMIN]
Shining through the city with a little funk and soul

ファンクとソウルでこの都市を灯す


So I’mma light it up like dynamite, woah

煌めかせるよ ダイナマイトのように

 

[V]
Bring a friend join the crowd

友達も呼んで こっちにおいで


Whoever wanna come along

来たいなら誰でも


Word up talk the talk just move like we off the wall

言葉はもういい ただ狂ったように踊るのさ


Day or night the sky’s alight

昼も夜も空は眩しい


So we dance to the break of dawn

だから僕らは踊るよ 夜が明けるまで

 

[RM]
Ladies and gentlemen, I got the medicine so you should keep ya eyes on the ball, huh

紳士淑女の皆様 悩みは僕に任せて集中しましょう

 

[SUGA]

This is getting heavy

段々高まる熱気


Can you hear the bass boom, I’m ready

鳴り響くベ―ス聞こえるかい 僕は準備完了


Life is sweet as honey

人生は甘いハチミツのよう


Yeah this beat cha ching like money

このビ―トは豪奢な音がする

 

[JIMIN]
Disco overload I’m into that I’m good to go

ディスコ過熱 ハマる一方 行こうぜ


I'm diamond you know I glow up

僕はダイヤモンド 僕の輝きは既知のこと

 

[RM]
Let’s go

 

[JUNG KOOK]
Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜 僕は星の中にいるから


So watch me bring the fire and set the night alight

僕の火花でこの夜を明るく照らすのを見守って

 

[V]
Shining through the city with a little funk and soul

ファンクとソウルでこの都市を灯す


So I’mma light it up like dynamite, woah

煌めかせるよ ダイナマイトのように

 


Dynnnnnanana, life is dynamite

Dynnnnnanana 人生はダイナマイト

 

[JIN]
Shining through the city with a little funk and soul

ファンクとソウルでこの都市を灯す


So I’mma light it up like dynamite, woah

煌めかせるよ ダイナマイトのように

 


Dynnnnnanana eh

 

[JIMIN]
Light it up like dynamite

光り輝かせるよ ダイナマイトのように

 


Dynnnnnanana eh

 

[JUNG KOOK]
Light it up like dynamite

光り輝かせるよ ダイナマイトのように

 

[JIMIN]
Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜 僕は星の中にいるから


So watch me bring the fire and set the night alight

僕の火花でこの夜を明るく照らすのを見守って

 

[JUNG KOOK]
Shining through the city with a little funk and soul

ファンクとソウルでこの都市を灯す


So I’mma light it up like dynamite

煌めかせるよ ダイナマイトのように

 

[JIMIN]
Cos ah ah I’m in the stars tonight

今夜 僕は星の中にいるから


So watch me bring the fire and set the night alight

僕の火花でこの夜を明るく照らすのを見守って

 

[JIN]
Shining through the city with a little funk and soul

ファンクとソウルでこの都市を灯す


So I’mma light it up like dynamite, woah

煌めかせるよ ダイナマイトのように

 


Dynnnnnanana, life is dynamite

Dynnnnnanana 人生はダイナマイト

 

[V]
Shining through the city with a little funk and soul

ファンクとソウルでこの都市を灯す


So I’mma light it up like dynamite, woah

煌めかせるよ ダイナマイトのように